21 95 92 08 åpent i dag kl. 12-17
  • Mandag9-19
  • Tirsdag9-19
  • Onsdag9-19
  • Torsdag9-19
  • Fredag9-16
  • Lørdag12-17
  • Søndag12-17
Lukk
Chatten er
åpen

Favoritter

Lukk
Favoritter
0 Kurv
Meny

Få 15 % på ALT*

*Gjelder ikke allerede nedsatte varer og kan ikke kombineres med andre tilbud eller prismatch. T.o.m. 24/10-17.

×

Leveringsinformasjon

Hva med fraktkostnader

WhiteAway.no tilbyr fri frakt til fortauskant i hele Norge. Vi leverer ikke varer til Jan Mayen eller Svalbard. Kontakt oss gjerne, hvis du har spørsmål.

Levering til fortauskant

Når vi har registrert din bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. I løpet av få dager vil du motta en e-post med en sporingskode. Du kan spore varens ferd på PostNord sin hjemmeside. I e-posten får du også vite hvordan du skal avtale levering.

Når du bestiller levering til fortauskant, vil vår samarbeidspartner PostNord kontakte deg på SMS og e-post, for å avtale endelig dato og tidsintervall for leveringen. Dette bestilles så på deres hjemmeside. De kontakter deg også ca. 30 minutter før de kommer, den dagen dere har avtalt. 

For å sikre at du mottar riktig vare vil transportøren be om legitimasjon, når varen leveres.

 

Spesielt ved levering til øyer uten bilferge

Post Nord leverer til fortauskant til alle postnummer i Norge, unntatt til øyer hvor transportøren ikke kan komme frem med ferge. Da leveres varen til fergeleie. Bor du på en øy, hvor transportøren ikke kan komme helt frem til din adresse, skal du med andre ord selv sørge for å få fraktet hvitevaren hjem fra fergeleiet.

 

Levering av små elektriske artikler

Alle små elektriske artikler (støvsuger, blender, kaffemaskin etc.) leveres med pakkepost og du vil motta en e-post samt en SMS med opplysninger om når varen kan hentes på nærmeste uteleveringssted.
 

Våre leveringsytelser

Vi tilbyr leveringsytelser flere steder på Østlandet (Oslo, Akershus, Østfold og Buskerud). Du kan enkelt sjekke om vi tilbyr disse der du bor, ved å taste inn postnummeret ditt i handlekurven.

Hvis varen er på lager leverer vi den til vår transportør (DelEx) innenfor 2-5 hverdager. Så snart DelEx har mottatt varen, vil de kontakte deg for å avtale tidspunkt for innbæring og/eller montering. 

  • Innbæring og/eller montering avtales nestkommende hverdag i tidsrommene 09.00 - 16.00 eller 16.00 - 22.00. 
  • DelEx ringer deg også 30-60 min før de kommer, den dagen dere har avtalt.

Avhengig av når du bestilte varen kan det derfor ta opptil 8 hverdager fra du bestiller en lagervare, til den transporteres inn eller monteres hjemme hos deg.

 

Priser

  • Innbæring fra kr 495 per produkt 
  • Innbæring og montering fra kr 695 per produkt

 

Innbæring (betingelser)

Hvitevarer er typisk 60 cm i bredden, emballasjen kommer i tillegg. Derfor må du sørge for at det er plass til å hente varen inn med sekketrallen, hele veien dit den skal plasseres. 

  • Skal varen bæres opp trapper skal de ikke svinge, og det skal være plass til å snu sekketrallen på avsatsen.
  • Her er det også viktig at du er oppmerksom på høyden på varen, som du har bestilt.
  • Vi anbefaler at du måler at det er mulig å frakte produktet helt inn gjennom dører og trapper som er trange/smale.

Hvis transportøren ikke kan komme til, refunderes ikke transport- og innbæringsbeløpet. Du kan avtale å få varen levert på nytt, men skal selv betale for det (kr 395).

Vi gjør oppmerksom på at sjåførene ikke tar av seg fottøy på grunn av arbeidsmiljøsikkerhet, og at det må være ryddet fri gangvei for sjåførene.

Vi tilbyr innbæring av de fleste av våre produkter. Ønsker du innbæring av produkter fra Temptech og Eico skal du derimot selv sørge for dette.

 

Innbæring og montering (betingelser)

Vi tilbyr montering av de fleste av våre produkter. Vaskemaskiner monteres kun på godkjent våtrom. Vi tilbyr dessverre ikke montering av varmepumper, gassprodukter eller produkter fra Temptech og Eico

DelEx frakter varen inn, (les viktig informasjon om innbæring ovenfor) pakker den ut, monterer den, og tar emballasjen med når de går. 

NB! Frysere, kjøleskap og kombiskap settes på plass, men blir ikke koblet til strøm. De skal nemlig stå i 2 timer før de tilsluttes, slik at gasser og væsker kan nå å stabilisere seg.

 

Hva skal du sørge for, før varen kan monteres?

  • Hvis slanger eller ledninger skal trekkes igjennom skap, så skal det være skåret et hull på 10 cm i diameter før transportøren ankommer.
  • Dersom du ønsker at vaskemaskinen og tørketrommelen skal monteres i en vaskesøyle, skal du ha klart et samlebeslag/sammenbyggingssett eller gummiføtter. 
  • Til- og avløpslanger er 1-1,5 m lange som standard og vi anbefaler derfor at du skjærer hullet i siden av skapet, og i samme dybde og høyde som til- og avløpet.
  • Du skal ha avmontert og fjernet det gamle produktet før det nye monteres, slik at transportøren kan komme til.
  • Transportøren har dessverre ikke mulighet for å fuge, bore hull eller tilpasse skapdører og bord/benkeplater.

Ønsker du montering av gassprodukter og produkter fra Temptech og Eico skal du selv kontakte en godkjent montør.

Ofte følger det ikke med ledninger, støpsel, eller stikk til komfyrer og platetopper, og transportøren har derfor ikke mulighet for å installere disse. Ledningene får du kjøpt hos en autorisert elektriker, som vil kunne utføre installasjonen.

 

Hvilke krav stilles til en montering?

Våre transportører er erfarne og sertifiserte, men de er verken elektrikere eller rørleggere. Strøm-, vann- og avløpsinstallasjoner skal være lovlige, tilgjengelige og funksjonsdyktige.

Det betyr blant annet:

  • At ledninger bare monteres i en eksisterende koblingsboks.
  • At det skal være enkelt å åpne og lukke for vannet på tappekranen.
  • At det skal være et regulert og stabilt avløp.
  • At vanntilløpet har et utvendig gjenge på ½ eller ¾ tomme (tilsvarer ca. 13 eller 19 mm).
  • At vaskemaskiner som utgangspunkt kun monteres på godkjent våtrom.
  • NB! Skal du ha montert vaskemaskinen på f.eks. kjøkkenet, blir egenbetalingen større pga. rørleggerarbeid og dette skal avtales på forhånd. Kontakt oss for å få en pris på dette. 

Hvis transportøren ikke kan komme til på leveringsdagen, blir ikke monteringsutgiften refundert. Hvis du avtaler et nytt monteringstidspunkt, skal du selv betale for dette.


Pakketilbud

Er du på utkikk etter to eller flere varer, til nytt hus eller kjøkken? Da kan vi muligens slå av noe på prisen. Send oss en e-post til [email protected], vi vil gjerne gi deg et uforpliktende tilbud
 

Leveringstid

Vi gjør alltid så godt vi kan for å opprettholde den angitte leveringstiden slik at du skal få dine produkter så fort som mulig. Leveringstiden er vanligvis 2 - 7 hverdager. Tiden gjelder lagervarer og kan variere avhengig av hvor i Norge du bor. 

Som utgangspunkt gjelder følgende leveringstid:
Postnummer: 0001 - 3999 = 2 - 7 dager*
Postnummer: 4000 - 7999 = 6 - 8 dager*
Postnummer: 8000 - 9991 = 8 - 11 dager*

*OBS: Dersom transportøren bare har utkjøring en gang i uken til ditt postnummer, kan leveransen ta lenger tid. Leveringstiden ovenfor er derfor kun veiledende.

Dersom vi må vente på en leveranse fra leverandøren, eller bestille varen hos produsenten, kan levering ta opptil 1 - 2 dager lenger.
Har du bestilt leveringsytelser, f.eks. innbæring eller montering, skal du være oppmerksom på at leveringstiden kan bli forlenget med opptil 3-5 dager.  
 

Ønsker du utsatt levering?

Vi gjør vårt beste for å overholde forventet leveringstid, som angitt ved bestilling, men vi kan dessverre ikke garantere levering en bestemt dag. 

Dersom du drar på ferie eller lignende har du mulighet for å be om en ønsket leveringsdato i kommentarfeltet, i handlekurven.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke har mulighet for å utsette levering i mer enn 1 måned av hensyn til prisutvikling og forandringer i vårt sortiment.

Vær oppmerksom på at transportøren vil kreve lagerleie hvis varene må stå på deres lager i lenger tid. 
 

Ved forsinkelser

Dersom leveransen forsinkes, vil vi gi deg informasjon så snart vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når en eventuell levering kan skje, eller om produktet/ene er utsolgt. Du har da mulighet for å velge en erstatningsvare eller angre kjøpet. Det kan forekomme situasjoner hvor det er umulig å fullføre en bestilling, f.eks. dersom våre leverandører ikke kan fullføre sin oppgave overfor oss. WhiteAway reserverer seg derfor retten til å fraskrive seg fra alle krav om erstatning fra kunden som gjelder forsinkelser av levering.
 

Dersom varen ikke kan leveres

Hvis du ikke har gitt fullmakt til at varen stilles utenfor, tas varen med i retur til lageret. Du må da selv kontakte transportøren for å avtale nytt leveringstidspunkt og du betaler selv fraktkostnadene (395 kr).
 

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, skal du undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Emballasjen skal beholdes inntil produktet er undersøkt, og hvis uhellet er ute, skal den beholdes inntil løsning er avklart. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal du kontakte oss.

Transportskader

Vi ber alle våre kunder om å sjekke emballasje og produkter nøye når de mottas, og på den måten oppdage eventuelle fraktskader ved levering. Ta produktet ut av emballasjen for på den måten å oppdage eventuelle fraktskader/feil ved levering.

Hvis uhellet er ute, og varen har tatt skade under transport, anbefaler vi at du nekter å motta varen og deretter fyller ut et skjema i vårt reklamasjonssenter. Hvis innpakningen/emballasjen har en skade ved levering, men varen selv ser ut til å være uskadet, be da transportøren om å notere dette på fraktbrevet.  

Hvis det er tale om skjulte skader, altså skader som ikke kan konstateres ved levering, er det viktig at du ikke tar varen i bruk, før våre serviceteknikere har undersøkt varen. Det er også viktig at originalemballasjen oppbevares, som bevis for at skaden ikke var synlig ved levering. Opplever du en skjult skade, bør du kontakte oss hurtigst mulig ved å fylle inn et skjema i vårt reklamasjonssenter

Skal varen først monteres på et senere tidspunkt, anbefaler vi at du pakker den ut med det samme, og sjekker at den er som forventet.

Vi vil be deg fylle ut skadeskjemaet med all tilgjengelig informasjon – inkludert bilder av produktets evt. skader, typeskilt og emballasjen (også selv om den ikke har synlige skader). 

Vi forbeholder oss retten til å avvise krav som ikke inneholder bildedokumentasjon. 

OBS: Du kan ikke ta produktet i bruk uten vårt samtykke, og du må beholde emballasjen inntil vi har funnet frem til en tilfredsstillende løsning.  

Favoritter

Lukk