21 95 92 08 åpent i dag kl. 9-19
  • Mandag9-19
  • Tirsdag9-17
  • Onsdag9-19
  • Torsdag9-19
  • Fredag9-16
  • Lørdag12-17
  • Søndag12-17
Lukk
Kontakt oss
via e-post her

Favoritter

Lukk
Favoritter
Favoritter
Basket
Kurv
Meny

Vær med i konkurransen - gavekort på 1.000 kr.*

Returretten hos whiteaway

Du har to muligheter for å returnere produktene dine:

365 dagers åpent kjøp

Når du handler hos whiteaway har du 365 dagers åpent kjøp. Det vil si at du kan gi oss beskjed om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen(e) til oss. Du behøver altså ikke å gi oss beskjed innenfor en bestemt tidsramme. Dette gjelder for nye og ubrukte varer som har originalemballasje.

14 dagers angrerett

Når du handler hos whiteaway har du mulighet til å angre kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

Angreretten gjelder også dersom verdien av varene er forringet, dvs. hvis varen er brukt eller av andre grunner ikke kan betraktes som ny.

Spesielle vilkår ved 14 dagers angrerett

Når du mottar varen, kan du undersøke den for å bestemme art, egenskaper og varens bruksmåte. Med andre ord kan du undersøke produktet på samme måte som i en fysisk butikk, men du kan ikke ta produktet i bruk.

Enkelte varer omfattes ikke av angreretten, f.eks. pleie- og hygieneprodukter (tannbørster, barbermaskiner o.l.). For at angreretten skal gjelde for denne typen varer, skal originalemballasjen være uåpnet.

Alle returvarer blir kontrollert ved mottakelse. Er verdien av varen forringet, kan du miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Les mer om regler for tilbakebetaling nedenunder.

14 dagers angrerett gjelder fra den dag du mottar varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, 17. mai eller nyttårsdag forlenges fristen til neste hverdag. Dersom det er flere varer på samme bestilling, og disse ikke har blitt levert samtidig (eller hvis samme vare har blitt levert flere ganger), gjelder angreretten for samtlige varer fra den dag du mottok den siste varen.

Angreretten gjelder kun for private forbrukere. 

Hva skal du gjøre?

Enten du vil benytte deg av returretten på 365 dager eller angreretten på 14 dager, så skal du gjøre følgende:

  1. Du skal gi oss beskjed via våres online returskjema. Du kan også gi oss beskjed ved å kontakte oss på telefon 21 95 92 08 eller via e-post på [email protected]
  2. Vi behandler din returformular innenfor 24 timer, og du vil motta en bekreftelse på det videre forløp.
  3. Vi vil deretter sende deg en returlapp på e-mail.
  4. Du sender produktet retur. Husk å beholde postkvitteringen samt evt. track and trace nummer, når du returnerer varen.
  5. Vi sender selvfølgelig dine penger retur så hurtig som mulig, og senest 14 dager etter at varen har blitt levert til oss. Se vilkårene for tilbakebetaling nedenunder

Returbetingelser 

Inntil du har mottatt en e-post om at vi er i gang med å behandle ordren din, kan du velge å annullere den uten kostnad. Hvis du angrer etter at du har mottatt en e-post med at bestillingen din blir behandlet, vil du som kunde bli debitert for returleveransen av produktet. Beløpet beregnes i henhold til produktets leveringsmetode.

  • For alle produkter levert med levering til fortauskant er kostnadene 495,- (vær oppmerksom på at dette er prisen per produkt).
  • Hvis du angrer kjøpet før du har mottatt ditt produkt, er kostnadene for returfrakten 295kr, siden leveringen må avbrytes og produktene returneres til lageret.

I skjemaet kan du velge følgende serviceytelser (pris per produkt): 

  • Utbæring av returvare: 395,-. Totalt 890,-
  • Avmontering og utbæring av returvare: 790,-. Totalt: 1285,-
  • For små produkter (med lav vekt, ikke omfangsrike) levert til utleveringssted er returfrakten 49,-. Det er en forutsetning at produktet kan avleveres til utleveringsstedet.

Dersom fraktfirmaet ikke kan hente produktet på avtalt dato, og dette skyldes at kunden ikke har tilrettelagt for det, vil vi kreve 199,- for å hente produktet på nytt.

Tilbakebetaling

Vi gir pengene dine retur så hurtig som mulig, og senest 14 dager etter at varen er hentet av oss, eller levert inn på lageret av deg. Kjøpsbeløpet overføres alltid til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med, med mindre du uttrykkelig har innvilget noe andet. Har du for eksempel brukt et VISA kort til kjøpet, blir beløpet tilbakebetalt til VISA kortet. Under alle omstendigheter får du ingen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

I tilfelle at vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen til vi mottar varen, eller dokumentasjon for at varen er returnert.

Vær oppmerksom på at vi ikke tilbakebetaler leveringsytelser som innbæring, montering eller miljøreturer.

Behold original emballasje

Vi anbefaler at du beholder original emballasje, inntil du vet om varen skal byttes. Er emballasjen blitt vekk eller gått i stykker, er det vigtig at du pakker varen forsvarligt inn i en annen emballasje. Er du i tvil, er du velkommen til å kontakte oss på 21 95 92 08.

Merk: Hvis verdien av varen er forringet, forbeholder vi oss retten til ikke å refundere hele beløpet.

Dette beregnes ut fra følgende, men er ikke begrenset til:

  • Produktet kan ikke lenger selges som nytt, f.eks. fordi du har fjernet originalemballasjen.
  • Produktet har blitt brukt.
  • Produktet har blitt skadet mens du har vært ansvarlig for det. Merk: du har ansvar for å dokumentere tilstanden til produktet med for eksempel bilder inntil vi har mottatt det.
  • Du har håndtert varen på en måte som ikke var nødvendig for å bestemme type, egenskaper og bruksmåte.
  • Du har ikke fulgt reglene for annullering i forbindelse med forsegling, produkttype etc.

Spesielt for bedriftskunde

For kjøp av varer til forretningsbruk bortfaller angreretten som utgangspunkt. Dog gir noen produsenter en 6 måneders garantiperiode. Vi anbefaler at du kontakter produsenten direkte for å finne ut mer - kontaktinformasjon finner du her. Merk: Utskifting eller reparasjon resulterer ikke i en ny 6 måneders garantiperiode.

Favoritter

Lukk